Haber
2014-04-26 15:31:38
Vesayetin Paraleline de Dikeyine de Yatayına da Karşıyız

Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, “Dün nasıl vesayete karşı çıktıysak, bugün de vesayetin her çeşidine; paraleline de dikeyine de yatayına da karşıyız” dedi.

 

Eğitim-Bir-Sen 7. Türkiye Buluşması, şube yönetimleri ve ilçe temsilcilerinin katılımıyla Antalya’da yapıldı. Toplantının açılışında konuşan Genel Başkan Ahmet Gündoğdu, Türkiye’nin içinden geçtiği ve vesayetin hâkim kılınmaya çalışıldığı süreçte, paranın veya özlük haklarının hesabını yapmanın doğru olmayacağını ifade ederek, “Kuruş değil, duruş sendikacılığı yapmalıyız. Ücret sendikacılığı bizim için araçtır; amaç, medeniyet davamıza, insanlık davasına, insana, millete, mazlum halklara yardım etmektir. İnsan onuruna yakışır ücret mücadelesi de asli görevimizdir” şeklinde konuştu.

 

 

İnsan Onuruna Yaraşır Bir Ücret Almanın Mücadelesini Veriyoruz

Son toplu sözleşmeye otururken, insan onuruna yaraşır bir ücret almanın mücadelesini verdiklerini belirten Gündoğdu, 2014 yılı maaş zammının taban aylığa yapılan brüt 175, net 123 TL tutarındaki taban aylık üzerinden gerçekleşmesinin kamu görevlilerinin yüzde 90’a, emekli kamu görevlilerinin ise yüzde 95’e yakın bölümü açısından kapsamlı ve daha fazla getiri ürettiğini dile getirerek, şunları söyledi

 

“175 TL taban aylık zammı, her kamu görevlisi için devletin kasasından her ay 210 TL çıkması demektir. Bir başka ifadeyle, taban aylık zammı, kamu  maliyesi bütçesinden kamu görevlileri için daha fazla pay ayrılmasına sebep olmuştur. Taban aylık zammı sayesinde, aralarında emekli eğitim çalışanlarının da yer aldığı emekli kamu görevlilerinin maaşları net 146 TL artmış, emekli olacak kamu görevlilerine ödenecek emekli ikramiyesinde de 1 Ocak 2014’ten geçerli olmak üzere 5.250 TL artış gerçekleşmiştir. Diğer taraftan, 666 sayılı KHK ile ek ödemelere yapılan artışta unutulan ve ek ödeme alamayan öğretmenlerimiz için, özel olduklarını hissettirecek biçimde 75+75 TL olmak üzere 2014 yılında 150 TL özel hizmet tazminatı zammı aldık. Öğretmenler için elde ettiğimiz ve Ocak 2014’te 75 TL’lik ve Temmuz 2014’teki 75 TL’lik özel hizmet tazminatı artışı ile taban aylık zammı birlikte değerlendirildiğinde, bu, 2014 yılında öğretmenlerimizin maaşında toplamda net 273 TL, brüt 325 (175+150) TL artış demektir. Bu kazanımlarla birlikte, 666 sayılı KHK mağduriyetinin başladığı günden itibaren dile getirdiğimiz ‘ek ödemeyi söke söke alacağız’ vaadimizi bihakkın yerine getirmiş olduk.”

 

Toplu sözleşmede eğitim çalışanları ile ilgili kazanımlarının bunlarla sınırlı olmadığını kaydeden Gündoğdu, şöyle devam etti:

 

“Eğitim kurumu müdür ve müdür başyardımcılarının zorunlu ders görevlerinin 6 saatten 2 saate indirilmesi, 740 TL’lik öğretim yılına hazırlık ödeneğinin 2014’te 850 TL, 2015’te 950 TL’ye çıkarılması, 4/C kapsamındaki eğitim çalışanlarına aile yardımı alanlar için yüzde 50’ye yaklaşan ücret artışı, 4/C kapsamındaki bekâr kamu görevlileri için brüt 350, net 253 TL artışı, nöbet ücreti ödenen öğretmenlerin kapsamının genişletilmesi, başta sağlık meslek liseleri olmak üzere okul ve branşları sayılmadığı için ilave eğitim-öğretim tazminatı konusunda mağdur olan eğitim çalışanları için çalışma yapılması, farklı kurumlar tarafından yapılan sınavlarda ödenen sınav ücretlerindeki adaletsizliğin giderilmesine yönelik düzenleme yapılması gibi kazanımları da bu toplu sözleşmeyle sağladık.”


 

Bundan Sonraki Mücadele Alanlarımız

 

Bundan sonraki mücadele alanlarıyla ilgili bilgi veren Ahmet Gündoğdu, “Özlük hakları boyutuyla akademisyenlere zam, ek ders adaletsizliğini giderme, nöbet görevi için ücret ödenmesi ve ek ders ücretine zam, genel idare hizmetleri sınıfı ile yardımcı hizmetler sınıfı çalışanlarının görev tanımlarını içerecek yönetmelik, öğrencilere ve erkek memurlara uygulanan kılık kıyafet dayatmasına son verilmesi, karma eğitim mecburiyetine son verilmesi ve 4/C’liye kadro verilmesi,  disiplin affı, 2005 yılından sonra göreve başlayanlara bir derece verilmesi, emekli ikramiyesinin hesaplanmasında 30 yıllık hizmet süre sınırlamasının kaldırılması gibi konularda mücadelemize devam edeceğiz” diye konuştu.

 

Sorun Değil Çözüm Üretiyoruz

Sorun değil, çözüm üreten bir sendika olduklarını belirten Gündoğdu, şöyle konuştu: “Eğitim-Bir-Sen’in yetkili sendika sıfatıyla oturduğu iki toplu sözleşme masasındaki kararlı duruşu ve son toplu sözleşmedeki performansı, bundan önceki süreçte yetkili olan iki sendikanın eğitim çalışanları adına kazanım üretme konusundaki yetersizliğini de tescillemiştir. Kazanım hanesinde koca birer sıfırın bulunduğu bu iki sendikanın, Eğitim-Bir-Sen’in her seferinde yeni kazanımlar üretmek suretiyle toplu sözleşmeyi kazanımlar serisi haline getirmesini alkışlamayacaklarını biliyoruz. 2014-2015 yıllarını kapsayan hizmet kolu toplu sözleşmesini ‘başarısız’ olarak göstermek ve karalamak için bu kadar enerji harcamaları bizi yanıltmamıştır. Keşke, bizi ve toplu sözleşmeyi karalamak için kafa yoracaklarına eğitim çalışanlarına kazanım üretmek için çaba harcasalardı.”

 

4/C’lilere Kadroda Israrcıyız

Kamuda farklı istihdam biçimlerine karşı olduklarını ifade eden Gündoğdu, “Mali durumlarını ve sosyal haklarını iyileştirdiğimiz, toplu sözleşmede ve KPDK’da gündeme getirdiğimiz 4/C’lilere kadro konusu artık çözüme kavuşturulmalıdır” şeklinde konuştu.

 


 

Milli ve Manevi Değerlere Sahip Bir Gençlik Yetiştirmeliyiz

Yeni hedeflerinin, Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen’i daha da büyütmek, eğitimin kalitesini artırmak, tam demokrasiye geçmek, milli ve manevi değerlere sahip bir gençlik yetiştirmek olduğunu dile getiren Ahmet Gündoğdu, sözlerini şöyle sürdürdü:

 

“Türkiye’nin gençlik ve gelecek inşasında sendikal sorumluluğumuz ana başlığımızdır. Bu sendikal sorumluluğumuzda önce öğretmenimizin idealizmini artırmamız, ondan sonra bu ülkenin geleceğini inşa etmeyi, gençliği eğiterek yatırım yapmakta gören arkadaşlarımızla yol almamız lazım. Öğretmenlerin bu idealizme kavuşması için seferlik ilan etmeliyiz. Dünyada olup bitenlerin farkında olan, milli ve manevi değerlere sahip, demokrat bir gençlik yetiştirmek için gayret sarf etmeliyiz. Anne ve babaların evrensel değerler doğrultusunda ‘dindar’ yetiştirme hakkını kullanarak bu ülkeye yeni liderler yetiştirme arzusunu gerçekleştirecek olan da biziz. Bu, ancak dönüştürücü din ve değerler eğitimi ile olabilir. Gençlerimizi alkole ve uyuşturucuya düştükten sonra ‘nasıl tedavi edebiliriz’ değil, kötülüğe giden yolu başından tıkayarak onları maddi ve manevi kalkınmanın içerisinde bu ülkeye kazandırabiliriz. Çağın insanını ve Kur’an’ın Müslümanı’nı yetiştirmemiz lazım. Gençlik araştırması yaptırdık. Alkol kullananların oranı yüzde 30’ları bulmuş. Gençlere, ‘idealiniz nedir’ diye sorulduğunda, ‘refah içerisinde yaşamak’ cevabını veriyorlar. Teknolojik okuryazarlığa, sanal âleme gösterdiği ilgiyi manevi değerlere göstermiyorsa, bu çarpık eğitim sistemini yeniden sorgulamamız lazım. Test ile tost arasına sıkıştırdığımız çocukları değerler eğitimi ile buluşturmalı, daha çok neti olan değil, ahlaklı olan, erdemli olan, insana önem veren ve hayata hazırlayan bir sistem geliştirmeli ve bilinçli bir veli eğitimini gerçekleştirmeliyiz. Batı medeniyetinin, dijital dünyanın, sanal âlemin gençlerimize dayattığı x, y, z kuşağı yerine medeniyet kuşağını yetiştirmemiz lazım.”

 

 

Provokasyona Çanak Tutulmasın

“Küresel girişimin 17 Aralık’ta nasıl zirve yaptığını gördük ama o esnada bizim olan üç gence bir bakmamız gerekiyor” diyen Gündoğdu, şunları kaydetti:

 

“Vatandaşların, kurallar içerisinde, yakmadan, yıkmadan ve suistimal etmeden demokratik taleplerini meşru yollardan dile getirmeleri en tabii haklarıdır. Ancak huzura ve istikrara her zamankinden daha fazla ihtiyacımız olduğu şu günlerde gösterilerin marjinal gruplar tarafından farklı mecralara çekilmek istendiği aşikardır. Birtakım yapıların, çözüm süreci ile sağlanan barış ortamından rahatsız olduğu bir dönemde, yakaladığımız huzur ikliminin bozulmaması için samimi ve ortak bir gayretin içinde olmalıyız. İllegal gruplar tarafından atılan molotof ile otobüste diri diri yanarak hayatını kaybeden 17 yaşındaki Serap Eser’in cenazesinde aynı duyarlılığı sergilemeyen, hatta acılar üzerinden gerilim üretmek isteyenlerin sahneye koyduğu oyunların farkında olduğumuzun da herkes tarafından bilinmesini istiyoruz. Kritik bir eşikten geçen ülkemizde en önemli unsur, birlik ve beraberliğin bozulmamasıdır. Bu birlik ve dirlik içinde hep birlikte büyük Türkiye ideali ve güçlü medeniyetimizin yeniden inşası için çalışmalıyız. Berkin ne yapıyorsa yapsın devlet onun öldürülmesine cevaz veremez, ancak Berkin öldürüldü deyip Burak öldü denmesi oyununu da devletin, milletin görmesi lazım. Provokasyonlara çanak tutulmasın ki, yeni Buraklar, yeni Berkinler gerginliklere kurban gitmesin. Bu çocuklarımızın üçü de öldürüldü, yanlış bile yapsa herkesin can güvenliğini sağlama görevi devletindir. Yanlışı varsa, yargıya havale eder, cezasını adalet verir.”

 

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen